Magyar Vasút... talán nem hal meg egészen

frissítve: 2017. április 20.


Üdvözöllek!

Ezen az oldalon képeket találsz mozdonyokról, vasúti kocsikról és egyéb más vasúti járművekről, a Lillafüredi Állami Erdei Vasút járműveiről, valamint a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. villamosairól és autóbuszainak egy részéről is. A fényképeken a járművek azzal a pályaszámmal illetve rendszámmal szerepelnek, melyeket  a képek készítésekor viseltek. Kellemes böngészést a folyamatosan bővülő képtárakban!

system: MIE 6.0   1024x768

Ha észrevételed van az oldallal kapcsolatban, vagy nem működő hivatkozásra találsz, kérlek írd meg!


Miskolc - más kép

MVK Zrt. - a mindennapok

Se Cementgyár, se Acélmű - A FIDESZ 2010-ben minőségi munkahelyeket is ígért.


"
A vasút forgalmát és felszerelését nem lehet a német ipartól függővé tenni, mert az állami önállóság ezen a téren is elsőrendű honvédelmi és közgazdasági érdek."

"Feladatunk tehát valóban igen nagy: nemcsak a magyar járóműgyárak munkásainak biztosit hosszú időre kenyeret, hanem bőségesen látja el munkával tervező mérnökeinket is."
 
"A terjedelmes és többirányú előkészítés nemcsak köteles gondoskodás eredménye; erősen táplálta a munkát mindenkor a Hazánk jobb jövőbe vetett rendíthetetlen hit is. Adja a Mindenható, hogy az előkészítést és tervezést minél tökéletesebb, minél gyorsabb és minél áldásosabb megvalósulás kövesse."

MVK Zrt. villamos nagyprojekt
"Miskolc a közösségi közlekedés terén is az Európai nagyvárosok élvonalába kerül"
1943: a vasútvillamosítás folytatása 16 ²/3 periódussal? 
 A vasúti járóműállomány fejlesztése

Gönc, 2016. április 16.
Motorkocsikból összeállított menet halad a fűtőház mellett a kassai mozdony parádén 2015. április 18-án
A 215-ös Vectron vonatával Mályi mellett  2016. január 7-én
A 9-es TRAXX vonatával Mályi mellett 2015. december 31-én
5053 személyvonat: a 245-ös és 171-es BéZé Mályi mellett - 2015. november 11.
2015. október 31.: új típusú zárjelző a vonat végén, volt már ilyen a MÁV-nál 80-as években
Az 1023-as Szili miatt késett 182 Rákóczi IC Mályi mellett - 2015. október 8.
515 ABAÚJ IC Mályi mellett,  2015. szeptember 28.
Az egykori diósgyőri villamos végállomás 2010. október 30-án
515 ABAÚJ IC (Miskolc-Tiszai - Budapest-Keleti) a vonatban a 41-es Gigant, Mályi mellett - 2015. augusztus 29.
Az 527-es Leó Mályi mellett Nyékládháza felé - 2015. augusztus 26.
A 17-es Hernyó Vácon - 2015. augusztus 24.
Mályi mellett halad - 2015. december 30.
2442 személyvonat (Budapest-Nyugati - Vác) bejár Őrbottyánba, 2015. augusztus 22.
A 2467 személyvonat (Vác - Budapest-Nyugati) pedig Vicziántelep felé ereszkedik, 2015. augusztus 22.
Így múlik el a világ dicsősége, az egykori miskolci Baba Szentendrén, 2015. augusztus 21.
512 BORSOD IC (Budapest-Keleti - Miskolc-Tiszai) Mályi mellett - 2015. augusztus 12.
15209 sebesvonat (Sátoraljaújhely - Fonyód) Mályi mellett - 2015. augusztus 12.
523 sebesvonat (Sátoraljaújhely - Budapest-Keleti) a 153-as Giganttal Mályi mellett - 2015. augusztus 9. 
MRCE ES 64 F4 - 156 LTE színekben vonatával Mályi mellett halad - 2015. augusztus 9.
182 RÁKÓCZI IC (Budapest-Keleti - Kassa/Košice) a hármas teknővel Mályi mellett - 2015. július 29.
650 HOLLÓ IC (Debrecen - Budapest-Keleti) Mályi mellett - 2015. július 28.
Ismeretlen pályaszámú UDJ vonatával Mályi mellett Miskolc felé - 2015. július 14.
A Floyd Zrt. különvonata végén az 1-es NOHAB-bal Mályi mellett Miskolc felé - 2015. július 3.
568 TULIPÁN IC (Budapest-Keleti - Debrecen) Mályi mellett - 2015. július 3.
568 TULIPÁN IC (Budapest-Keleti - Debrecen) Mályi mellett - 2015. június 11.
Nem sokkal később a kicsit viseltes ÖBB 1116 007 vonatával ugyan ott Miskolc felé tart
527 sebesvonat (Sátoraljaújhely - Budapest-Keleti) Mályi mellett - 2015. június 11.
A 4296-os fogaskerekű gőzmozdony Kassán - 2015. április 18.
Az egykor szebb napokat látott Diósgyőr-Vasgyár állomás látképe 2015. január 14-én
Az RCH 10-es teknője Mályi mellett Miskolc felé - 2014. december 31.
RCH 1116 049 és 1116 010 Mályi mellett - 2014. december 27.
Az SGP kocsik 2014. december 18-án befejezték szolgálatukat Miskolcon - 182-es kocsi a Vasgyárban 2014. augusztus 29-én
A 600-as ŠKODA ugyanott - 2014. december 19.
A 40-0921-3 pályaszámú román erőművész Mályi mellett Miskolc felé tart - 2014. december 9.
Egyenlőre ismeretlen pályaszámú Train Hungary-s testvére ugyan ott - 2014. november 16.
Adventi villamos Alsó-Majláth (Köln utca) megállóhelyen 2014. december 1.
ÖBB 1116 008 Mályinál - 2014. november 20.
Ismét forgalomba állt a megzúzott 600-as Škoda - Alsó-Majláth, 2014. október 8.
A tizenkettedik ŠKODA Felső-Majláth-on nyújtózkodik 2014. október 1-én
A huszadik ŠKODA Alsó-Majláth Köln utca megállóhelyen 2014. szeptember 28-án
 Az MVK Zrt. takarítási szokásai: a 604-es ŠKODA ülése 2014. szeptember 8-án és 2014. szeptember 25-én
Az új villamosok üléseit nem igen takaritja senki, legfeljebb az utas aki ráül
Az "utolsó" FVV a Köln utca megállóhelyen 2014. szeptember 22-én
A 19. ŠKODA 2014. szeptember 22-én
XVII. ŠKODA a Gyula utca megállóhelyen  2014. szeptember 7-én
A "második" a Győri-kapuban - az MVK ZRt. új ŠKODA villamosa a Gyula utca megállóhelyen 2013. július 6-án
Miközben mások megőrizték és fejlesztették ipari kultúrájukat, Magyarországon húsz év alatt nagy múltú iparágakat likvidáltak, az országot sikerült lesüllyeszteni szalagmunkás cseléd színvonalra!
Múzeumok Éjszakája 2013: az 1-es NOHAB a miskolci fűtőházban - 2013. június 22.
2013. április 20.: A ZSSK 381 002-5 pályaszámú Škoda mozdonya Kassán a fűtőházban,
Magyarországon a Ganz-MÁVAG-ot pedig meg kellett ölni.
2013. január 28.: A LÁEV 447-es gőzöse orral a Bükk felé - egyenlőre szobor mozdonyként várja, hogy újra a hegyi pályát járja.
 
 
A romlás jelei: "Megette az idő vasfoga", pedig alig több mint egy éve építették be ezt a szemetet! Gyula utcai megálló, 2013. április 19.
Zöld Nyíl

"Városszimbólum"...  "környezettudatos"...  "Világszinvonal"...  "Miskolc a közösségi közlekedés terén is az Európai nagyvárosok élvonalába kerül"...  "Minőségi közlekedésfejlesztés"...  "a levegőszennyezés-, a por mennyiségének csökkenése"...  "Figyelemreméltó környezetvédelmi program"...  "felvert por kisebb mértékű"...  "a környezet minősége javul"...  "Városfejlesztés"...  "esztétikai élményt nyújt"...  (forrás: Zöld Nyíl - MVK Zrt)

Esztétikai élmény az Újgyőri Főtér villamosmegállóban 2012. szeptember 3-án. Elhanyagoltak és koszosak a megállók, a burkolási munka is hanyag, igénytelen.
 
Esztétikai élmény a Thököly utca villamos megállóban 2012. szeptember 3-án
Esztétikai élmény a Thököly utca villamos megállóban 2014. szeptember 25-én
2011. március 12. Két kép a belvárosból - megálló a Centrum áruház előtt
 
2014-ben egy sikeres kezdeményezés megszakadt...

Múzeumok Éjszakája 2012: “A vasút rejtett arca”
Sikeres és színvonalas volt a 2012. június 16-án megrendezett nyílt nap a miskolci fűtőházban. A vártnál jóval nagyobb volt az érdeklődés  a rendezvényt iránt,  ami a szervezőket is meglepte. Reméljük lesz folytatása, a bemutató területét bővíteni lehetne az egykori  szénpart területével. És talán nemzetközivé is lehetne tenni a kassaiak meghívásával, az egymás rendezvényein való kölcsönös részvétellel. 2014-ben hiába vártuk a folytatást, egy sikeres kezdeményezés megszakadt.

Bogi elment, elment örökre...

Elment Bogi. Elment a szelíd, a jóindulatú, a kedves, a vidám, a hűséges, az intelligens, az önfejű, a makacs, az alkalmi süket. Elment az Öröm. Elment hirtelen, váratlanul. Csak bánat maradt és emlékek.
Három év és egy hónap emlékei. Emlékek, melyek enyhítik a bánatot, mert Bogi elment, elment örökre.

Bogi
 2009.02.01-2012.03.04
.
2012. április 07.: A 206-os TÁTRA a műfüves pályaszakaszon Alsó-Majláth (Köln utca) megállónál
2013. április 07.: Egy évvel később, a 206-os TÁTRA a műfüves pályaszakaszon Alsó-Majláth (Köln utca) megállónál
2012. január 16.: villamos Felső-Majláthon, most már menetrend szerint
2011. november 7.: Nessy rokona a Hámori tóban?
2011. november 13.: A LÁEV hibrid vonatával a Hámori tó felett Lillafüredre tart
2011. április 16.: ZSSK 671 002-4 Skoda villamos motorvonat Kassán, a csehek nem ölték meg vasúti járműiparukat (sem)
2011. április 16.: ZSSK 350 004-8 Kassán régi új köntösben
 
2010. november 14. Az Mk48 2021 - Csufi a hibrid - vonatával Lillafüreden
2010. november 1. Megindult a forgalom az átépített szakaszon, bár az messze van a "kész"-től
Balatonboglár, 2010. július 14.
2010. július 16.  MÁV-SZART Zrt., 506 SAJÓ IC
Lillafüred 2010. május 24.-én...
és mielőtt elb@szták volna!
Az eredeti épületet kár volt elrondítani, az arányos, egységes egész volt!
"A fedett peron utasaink kényelmét szolgálja, védelmet nyújt az erős napsugárzás, vagy az eső ellen."
 A kiviteli terveket a HADAS ÉPÍTÉSZ Mérnöki és Művészeti Kft. vezető tervezője, Rudolf Mihály Ybl díjas tervező készítette -
A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal pedig engedélyezte! Így csak Magyarországon lehet egy épülethez hozzá nyúlni!
Fent: a látványterven mintha a vonat az épület mellől indulna, lent: a valóság
A 206 170 555 Ft-ból csak ilyen peronra futotta... Azóta új peron épült Garadnán
2010. április 24.: A ZSSK 363 133-as frissen fóliázva Kassán a villamos műhelyben
2009. július 13.: Az M41 2143 vonatával az északi parton Balatonkenese Balatonfűzfő között
2009. június 14. Az MMV továbbította US Steel vonat Miskolc Tiszain halad
2009. június 6. Az MMV továbbította US Steel vonat Miskolc Tiszain váltás közben
2009. május 23. Különvonat Miskolc Tiszain: 150 éves a Debrecen - Nyíregyháza - Tokaj - Szerencs - Miskolc vasútvonal
2009. május 21. Az EUROCOM 2-es TRAXX Miskolc rendezőben
2009. május 10. Az MMV Softronicja Miskolc Tiszain

2008. szeptember 3. Az Eurocom ZRt. mozdonya Miskolc Gömörin halad

2008. augusztus 26. LTE 185 528 Miskolc Gömöriben

2008. augusztus 2. V43 3227 gyorsít Balatonbogláron

2008. január 1. Az 507 sz. Hámor IC az egyes Samuval Miskolc-Tiszai első vágányon

2007. szeptember 26. A ZSSK 002-es Gorillájával továbbított 515 sz. LILLAFÜRED IC kijár Miskolc-Tiszairól

2007. augusztus 20. Debrecen, Virág karnevál helyett...

2007. június 24. A BLS 505 pályaszámú Re 4/4II  sorozatú mozdonya Luzernben.

2007. május 21. Az MMV Zrt. 060 0155-9 pályaszámú mozdonya Miskolc GF-en pihen.

 

MISKOLCI TÖMEGKÖZLEKEDÉS, AVAGY AZ ELKÚRÁS ÁRA!

Ez is egy vélemény...

Durva, darabos, dohányzik

2007. április 30. Az 1. számú villamos mozdony Kassán, a járművet 1913-ban gyártotta a Magyar Waggon és Gépgyár R.T. Győr

2007. április 21.  A PKP Tr 12-25 pályaszámú osztrák eredetű mozdonya Kassán

2007. február 17. A Lilla-napi vonatozás főszereplői Diósgyőr-Majláthon

2006. október 28. A 424, 247 pályaszámú Bivaly továbbította 13520 sz. "Rákóczi Emlékvonat" kijár Miskolc-Tiszairól


Az aluljáró...  úgy látszik, sem Káli Sándor  polgármestert, sem a város képviselő testületét  nem érdekli az helyzet, ami Miskolcon a Tiszai pályaudvar előtt és közvetlen környékén kialakult.

"Üdvözöljük Miskolcon!" - köszönti a felirat a városba érkezőt, majd ha nem töri ki a nyakát a pusztuló lépcsőn, akkor láthatja, hogy Miskolc az igénytelenség, a kosz és a mocsok városa és ezen nem segít akárhány méter díszburkolat sem!


2004. november 25.  Negyvenkét év után elbúcsúzott az utolsó miskolci FVV villamos. Kár, hogy nem hazai gyártású jármű az utód. A tervek szerint 2008-ban érkeznek Miskolcra az első újbeszerzésű villamosok, addig is maradnak az FVV kocsik pótlására az SGP-k.

2004. november 19. Megérkezett Miskolc GF. első remot Csörgője. Az M41 2304 pályaszámú mozdony előző életében Debrecenbe volt állomásitva és az M41 2158 pályaszámot viselte.

2004. június 26. 16 óra 29 perckor kijárt Miskolc Tiszai pályaudvarról az utolsó postavonat.

Vasúthistória Könyvek sorozatban jelent meg A Miskolci Fűtőház története című kötet, mely az elmúlt  közel 130 év történetét dolgozza fel.  A korabeli fényképekkel és rajzokkal illusztrált kiadvány bemutatja a MÁV Miskolc környéki vasútvonalainak és üzemeinek fejlődését, továbbá ismerteti a Miskolcra állomásitott vontatójárművek történetét. Megtalálható a kötetben a fűtőház főnökeinek és dolgozóinak névsora is.  Érdeklődj a 06 1 317-1665, vagy a 06 1 269-5242 telefon számon.


A képek: saját felvételek, kivéve a külön jelölteket. A V63 001 és 002 képtárban található három kép tulajdonosát nem ismerem, de remélem utólag hozzájárul a felhasználásukhoz.
Fontos: A honlapon található képek csak a készítőjük, illetve a képek tulajdonjogával rendelkező személy engedélyével használhatók fel!
Felhasznált irodalom: VasútModell, Vasútgépészet, Indóház, Petrik Ottó:Vasútmodellezés, Mezei István:Mozdonyok, Vass Tibor: Az Ózdi iparvasút története

Minden jog fenntartva!  Š 2003-2017 www.vonatka.hu