IRISBUS AGORA


IRISBUS AGORA - A JÖVŐ IKARUSA?  -  Már tudjuk, nem lett az.

"A modern tizennyolc méteres több szempontból is újdonság nem csak Budapesten, hanem az egész országban. Egyrészt ez az első csuklós, mely alacsony padlóval rendelkezik és nemcsak bemutató jármű, hanem hazai tulajdonba is került. Másrészt ez a járműtípus lenne hivatott "megmenteni" a székesfehérvári Ikarusbus gyárat a bezárástól, ettől a típustól függ több száz vagy akár ezer ember napi megélhetése, rengeteg beszállító munkája."

"Az Irisbus megvalósítható terve: ha mondjuk e járműre lenne hazánknak piaca egy bizonyos darabszámú megrendeléssel, akkor a buszt teljes egészében itt gyártanák. Kezdetben csak néhány hazai beszállítót foglalkoztatnának, ez a szám később fokozatosan növekedne. Ezáltal a kezdeti ár az egyre több hazai terméknek köszönhetően fokozatosan csökkenne. Talán ez a típus lehetne egy későbbi, teljes egészében hazai autóbusz alapja, mint egykoron oly nagy hírességek, mint a mintegy 20 évig gyártott 55-ös és 66-os farosunk vagy a hetvenes évek elején megjelent kétszázas család. Ennek a típusnak a gyártásával elérhető lenne, hogy talpra állítsák a fehérvári gyárat"

"Ha forgalomba állna a 18 méteres csuklós Agora, nagyban javítaná, európaivá tenné városi közlekedésünket. A jármű tömeges elterjedésével olyan kedvező folyamat indulhatna el, mely nemcsak az utasok számára jelentene kényelmet, hanem a gazdaságnak is komoly lehetőséget nyújtana. Mindenképpen elgondolkodtató, hogy a gazdaságpolitikai érveket figyelembe véve szabad-e még keresgélnünk tovább?!"

A járművet bemutató teljes cikk a CAMION TRUCK & BUS magazin 2003. májusi számában olvasható.

 

2003. július 12.

A Győri-kapu Thököly utca keszteződésben

2003. július 12.

A Győri-kapu Thököly utca keszteződésben

2003. július 12.

A Győri-kapu Thököly utca keszteződésben