060 DA  

A II. világháború előtt Európa két legnagyobb teljesítményű dízelmozdonya közül az egyik Romániában üzemelt. Ennek a kétrészes mozdonynak a dízelmotorját és villamos berendezéseit Svájcban, járműszerkezeti részeit Németországban gyártották. Miután a román ipar nem volt felkészülve a nagyteljesítményű dízelmozdonyok gyártására, ezért a Román Államvasutak ebből a kétrészes mozdonyból kiindulva a nagy teljesítményű dízelmozdonyait a svájci Sulzer gyártól rendelte meg.  Az új mozdony teljesítményét úgy határozták meg, hogy az megfelelt az egyik egység teljesítményének. Ez a 060 DA sorozatú mozdony már futókerékpárok nélkül épült, lehetővé téve a mozdony teljes tömegének kihasználását a tapadási vonóerő kifejtése céljából. A mozdonyba négyütemű, 12 hengeres U elrendezésű feltöltéses dízelmotort építettek be, melynek teljesítménye 1690 kW. A dízelmotorral hajtott főgenerátor termeli a két forgóvázban elhelyezett három-három egyenáramú vontatómotor működéséhez szükséges áramot. A mozdony tömege 117 tonna, tengelyelrendezése Co' Co', engedélyezett sebessége 100 km/óra. A mozdonyon nem helyeztek el vonatfűtő berendezést, forgóvázait a nyomkarimakopás csökkentésére keresztkapcsolat köti össze. Szükség esetén két mozdony összekapcsolható és egy vezetőállásból vezethető. Az első hat mozdonyt Svájcban, a többit a romániai Craiovában gyártották. A mozdony típust a román vasutakon kívül a bolgár, a lengyel és a kínai vasutak részére nagy darabszámban gyártották.

CFR gépek

60-0648-0

Debrecen

2007. augusztus 21.

60-0648-0

Debrecen

2007. augusztus 21.

60-1086-2

Debrecen

2007. augusztus 21.

60-1086-2

Debrecen

2007. augusztus 21.

60-1086-2

Debrecen

2007. augusztus 21.

60-1086-2

Debrecen

2007. augusztus 21.

Magánvasúti gépek

060-DA-001

Miskolc-Gömöri

2008. május 30.

060-DA-001

Miskolc-Gömöri

2008. május 30.

060-DA-001

A mozdony gyári táblája

060-DA-005

Miskolc rendező

2005. október 30.

060-DA-005

Miskolc rendező

2005. október 30.

060-DA-005

Miskolc rendező

2005. október 30.

060-DA-005

Miskolc rendező

2005. október 30.

060-DA-005

A géptér

060-DA-005

A mozdony vezető asztala

060-DA-005

Az üzemanyag szintjelző

060-DA-005

Miskolc rendező

2005. október 30.

060-DA-005

Az 1019-es szilivel továbbított vonat kijár Hidasnémeti felé

60-0581-3

Miskolc-Gömöri Miskolc-Tiszai között az "E" vágányon

2006. március 14.

60-0581-3

Miskolc-Gömöri Miskolc-Tiszai között az "E" vágányon

2006. március 14.

60-0581-3

Miskolc-Gömöri Miskolc-Tiszai között az "E" vágányon

2006. március 14.

vissza a dízelekhez