CFR / MAGÁN dizel mozdonyok |
◄◄► |
60/060/600/610
A II. világháború előtt Európa két legnagyobb teljesítményű dízelmozdonya közül az egyik Romániában üzemelt. Ennek a kétrészes mozdonynak a dízelmotorját és villamos berendezéseit Svájcban, járműszerkezeti részeit Németországban gyártották. Miután a román ipar nem volt felkészülve a nagyteljesítményű dízelmozdonyok gyártására, ezért a Román Államvasutak ebből a kétrészes mozdonyból kiindulva a nagy teljesítményű dízelmozdonyait a svájci Sulzer gyártól rendelte meg. Az új mozdony teljesítményét úgy határozták meg, hogy az megfelelt az egyik egység teljesítményének. Ez a 060 DA sorozatú mozdony már futókerékpárok nélkül épült, lehetővé téve a mozdony teljes tömegének kihasználását a tapadási vonóerő kifejtése céljából. A mozdonyba négyütemű, 12 hengeres U elrendezésű feltöltéses dízelmotort építettek be, melynek teljesítménye 1690 kW. A dízelmotorral hajtott főgenerátor termeli a két forgóvázban elhelyezett három-három egyenáramú vontatómotor működéséhez szükséges áramot. A mozdony tömege 117 tonna, tengelyelrendezése Co' Co', engedélyezett sebessége 100 km/óra. A mozdonyon nem helyeztek el vonatfűtő berendezést, forgóvázait a nyomkarima kopás csökkentésére keresztkapcsolat köti össze. Szükség esetén két mozdony összekapcsolható és egy vezetőállásból vezethető. Az első hat mozdonyt Svájcban, a többit a romániai Craiovában gyártották. A mozdony típust a román vasutakon kívül a bolgár, a lengyel és a kínai vasutak részére nagy darabszámban gyártották.
60-0581-3 | 60-0648-0 | 60-1086-2 | |||||||
060-DA-005 | |||||||||
600 840-8 | 600 761-6 | 600 882-0 | 600 936-4 | ||||||
601 107-1 | |||||||||
480